Умови повернення товару
Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» існує дві ситуації обміну або повернення придбаного товару:
- У разі придбання товару неналежної якості.
Згідно ст.8 цього Закону при виявленні істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару, протягом гарантійного терміну споживач має право на заміну товару або повернення грошей.
Істотним недоліком, згідно п.12 ст.1 Закону України «Про захист прав споживачів», вважається недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, який виник з вини виробника і при цьому наділений хоча б однією з таких ознак:
- він взагалі не може бути усунутий;
- на його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;
- він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено в договорі.
При необхідності перевірки якості товару може бути проведена експертиза сертифікованою лабораторією, в процесі якої встановлюється факт порушення споживачем умов використання товару. Відповідно до п.4 ст.17 Закону України «Про захист прав споживачів» експертиза організовується в триденний термін з дня одержання від споживача письмової згоди на проведення експертизи продукції. Якщо за підсумками проведення експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі товару споживачу та згодом порушенням споживачем правил використання, зберігання і транспортування, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов’язаний відшкодувати витрати на проведення експертизи.
Вимога споживача про заміну товару підлягає негайному задоволенню за його наявності, а в разі його відсутності – у двомісячний строк з моменту подання заяви. Якщо задовольнити вимогу у встановлений строк неможливо, то споживач має право на свій вибір вимагати заміни товару з недоліками на інший товар належної якості з відповідним перерахуванням ціни або повернення грошей. Вимоги споживача про повернення грошей підлягають задоволенню на протязі семи днів. Розрахунок із споживачем у разі підвищення ціни на товар відбувається виходячи з вартості товару на момент його покупки.
- Придбання товару належної якості, але якщо товар з якоїсь причини не підійшов покупцеві.
Згідно ст.9 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач має право протягом 14 днів, замінити товар належної якості на аналогічний, якщо товар не підійшов по необхідних параметрах, але за умови якщо товар не використовувався і збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, упаковка, документи.
Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право придбати будь-які інші товари, або одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або поміняти товар на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. При поверненні грошей розрахунки із споживачем проводяться виходячи з вартості товару на момент його покупки. Гроші повертаються на протязі семи днів.
Вимоги споживача розглядаються лише після уточнення прізвища замовника і номера замовлення, повної комплектації товару, упаковки, на якій є штрих код. Заміна товару або повернення грошей можлива тільки при дотриманні всіх умов і процедур.
Вам буде відмовлено в заміні товару або повернення грошей, якщо :
- товар, який не має суттєвих недоліків, але був у використанні;
- з моменту придбання товару пройшло більше 14 днів;
- при перевірці якості товару виявлені ознаки стороннього втручання (відкривання, вживання) або порушені інші умови (транспортування, зберігання);
- відсутній документ, що підтверджує факт купівлі товару.
Звертаємо також Вашу увагу, що згідно з п.3 ст.4 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач зобов’язаний:
- перед початком вживання уважно ознайомитися з правилами застосування, викладеними в інтернет-магазині та на етикетці товару;
- у разі необхідності отримати роз’яснення умов та правил вживання та зберігання товару – до початку вживання товару звернутися за роз’ясненнями до продавця;
- користуватися товаром згідно з його цільовим призначенням та дотримуватися умов (вимог, норм, правил), встановлених виробником товару в нормативній документації;
- з метою запобігання негативних для споживача наслідків щодо використання товару – дотримуватися передбачених виробником в товарі методів безпеки та передбачених нормативною документацією спеціальних правил, а в разі відсутності таких правил в документації – дотримуватися звичайних зрозумілих методів безпеки, встановлених для товарів такого роду.
Повернення і заміна товарів, відправлених інтернет-магазином «sporysh.com.ua» в різні міста України, проводиться шляхом зворотнього пересилання покупцем товарів службами доставки, зокрема «Нова Пошта».
Зворотня відправка грошей здійснюється післяплатою. Поштова служба приймає на себе зобов’язання видати вантаж тільки після оплати одержувачем оголошеної вартості. Ця сума переводиться відправнику. Дана сума повинна відповідати вартості товару, що повертається. Перед відправкою товару покупець повинен зв’язатися з менеджером магазину, обговорити умови відправки і визначити ім’я одержувача вантажу, адрес відділення служби доставки.
У разі коли причиною повернення або заміни стала неналежна якість товару, то оплату за зворотню пересилку бере на себе Продавець.
Якщо ж придбаний товар був належної якості і покупець забрав його з пункту видачі Нової Пошти (не відмовився після огляду в пункті видачі), але товар з якоїсь причини не підійшов покупцеві протягом 14 днів з моменту отримання, то зворотню відправку, а також пересилання грошей (післяплатою) здійснює покупець.